Öja hembygdsförenings höstmöte 2009

Öja hembygdsförening höll sitt stadgeenliga höstmöte (valmöte) söndagskvällen den 25 oktober 2009 i hembygdsgården på Tjäru. Ett dussintal medlemmar var närvarande. Ordföranden Leif Sundfors hälsade mötesdeltagarna välkomna och ärendena på föredragningslistan avklarades i rask takt. Som mötessekreterare fungerade Peter Granqvist och till protokolljusterare utsågs Yvonne Jakobsen och Max Tjäru. Verksamhetsplanen och budgeten för nästa år fick grönt ljus och medlemsavgiften höjdes till 6 € per medlem.

Leif Sundfors återvaldes som ordförande. Syrelsen återvaldes och består av Fjalar Åkerblom, viceordförande, Sonja Björkskog, kassör, Gun-Maj Åkerblom, Peter Granqvist, sekreterare, Sven-Erik Sundström, Marko Aarnio, Yvonne Jakobsen och Max Tjäru.. I vänortskommitten fortsätter Kurt Åkerblom som ordförande samt Bjarne Sundfors och Gun-Inger Björk. Till revisorer valdes Fritz Kortell och Bjarne Sundfors medan Anders Nyberg är suppleant.

Ur verksamhetsplanen framgår bl.a. att renoveringen och upprustningen av hembygdsgården och Kalvholmsstugan fortsätter. Hemsidan skall kompletteras och bygde- och släktforskningen fortsätter. Traditionell vårstädning vid hembygdsgården och en bakningsdag planeras. En hembygdskväll skall också hållas inkommande sommar. Å`körens verksamhet ingår också i verksamhetsplanen.