Gamle Calle

Öja Hembygdsförenings hedersordförande Bjarne Sundfors verkade som Gamle Calle åren 2005-2006. Gamle Calle utses av kulturnämnden i Karleby stad, med ett mandat på 2 år. Titeln Gamle Calle är en erkänsla för mångårigt arbete staden till fromma och Calles uppgift är bl.a. att medverka på olika slag av fester och tillställningar ordnade av staden och olika föreningar m.m. Gamla Calle är en "goodwille-ambassadör" för Karleby stad. Bjarne var den femte i ordningen. Före honom verkade Olli Telimaa, Esko Lankila, Reino Porko, och Anna-Liisa Bjon. Den nuvarande Gamle Calle är Anja Auvinen. Så det kan nog räcka länge innan nästa Calle kommer från Öja.