Öja hembygdsförenings vårmöte 2011

Öja hembygdsförening höll sitt stadgeenliga vårmöte söndagskvällen den 27 mars 2011 kl 17.00 i hembygdsgården. Knappt ett dussintal medlemmar var närvarande.

Innan vårmötet inleddes informerade inbjudna gästen lektor Bernhard Åström om Öja kommuns del i fortsättningsdelen av Karleby kommuns historia som är under arbete och som skall ges ut de närmaste åren.

Viceordföranden Fjalar Åkerblom hälsade välkommen och förklarade vårmötet öppnat. Föreningens ordförande Leif Sundfors kunde inte närvara p.g.a. sjukdom.

Konstaterades att mötet var lagligt sammankallat och beslutför. Annons hade ingått i ÖT den 13 mars

samt i minneslistan 25 mars.

Till mötesordförande utsågs hedersordföranden Bjarne Sundfors och föreningens sekreterare till

mötessekreterare. Till protokolljusterare utsågs Max Tjäru och Anders Nyberg.

Verksamhetsberättelsen föredrogs av föreningens sekreterare och bokslutet av föreningens kassör och årsmötet beviljade de redovisningsskyldiga ansvarsfrihet.

Vårmötet beslöt också att hembygdsföreningen utser en representant till FSH:s årsmöte ifall det behövs.

Under paragrafen övriga ärenden informerade Bjarne Sundfors om sina sonderingar angående stadens ansvar för hembygdsföreningarna i Karleby samt om en begäran att Karleby stad i framtiden skulle delta i kostnaderna för elektricitet i Öja hembygdsgård m.m.

Vårmötet avslutades kl 18.40.